dimarts, 12 de maig del 2009

Atrapo cada gota


Vaig pronunciar
algun vers apassionat
dins una petxina diminuta
només em recordo
estirat, l’aigua encara em regalima
pel clatell quan trobo sorra antiga
a les butxaques del banyador,
era una platja poc profunda
d’anar caminant
i imaginar-se
que mai cobreix,
i sembla que caminar dins l'aigua
és infinit,
hi havia un pal
sense bandera
i a sota un vell
i una ràdio
i sonaven boleros
i a l’anacrusa es va girar un vent ferotge
quan el sol marxava
com una percussió feixuga,
vaig recollir a correcuita
deixant petjades fondes
perquè s’hi arraconés l’ombra

el mar esquitxava
dins seu s’hi barallaven
dos instants enemics

on s’acabava la sorra
hi havia una dutxa
i una ampolla
i jo

hi tiro la petxina
clinc, clan, clonc
el meu vers rebota com un eco ensinistrat,
pitjo el botó
i el vent desvia el raig
a batzegades acrobàtiques,
- les segueixo elàstic -
i ja ballarí boig
atrapo cada gota

atrapo cada gota

atrapo cada gota

fins que l’ampolla és mig plena
i la petxina es dissol

i la llenço a la platja
i penso cap al mar:

que la vingui a buscar
si la vol