dimecres, 20 de maig del 2009

L'etiqueta per fora

Les piconadores
obren els carrers

m'espanta, el que hi pugui haver
sota la ciutat

no em refereixo a clavegueres
refugis antiaeris
antics empedrats

en algun lloc
d'aquest gran teatre
hi ha el dipòsit dels decorats

Entro a un museu
i la gent m'observa

de debó us atreviu
a perforar els nervis
que mouen tot l'escenari?

M'apujo les parpelles
amb una politja que grinyola
i ben despert
recullo la galleda del pou

a dins,
un ofegat m'esquitxa,
deixo que hi beguin els camells

és per clemència
sota els deserts no hi ha res,
a les ciutats sempre hi fem obres
i els veïns de baix
parlen molt fluixet

ara és fosc
i surt una dona que passeja
el gos
que ensuma l'esquerda fresca,
fa tres passos de claquè
i davant seu un fanal fos
la no-il·lumina
però si t'hi fixes
se la veu més
que de costum

tot seguit es gira
i els paletes, a casa seva
s'ennueguen:

porta l'etiqueta per fora