dijous, 22 de maig del 2008

Cua de sargantana

La mar
avui plou mansa
i dissimula la furiosa espera
amb esgarips calcificats
[d’oceàniques fugides]

És una bèstia afamada
de malenconia sucosa,
i del suc escuma
i de la fam prosa,
un pou diamantí
de les mil golfes i les mil claus,
dels vespres d’atzur i les brises verdes,
un paraigua elàstic
que serra esquerdes
i traus,
que regalima dunes i sargantanes
sense cua,
rius contracorrent
i deltes astrals,
i els empeny en el pendent,
ciant amb braços de conte
i de pescador ingràvid, canya
de somiador i truites fulgurants,
amatent només
a l’ombra d’un cronoscopi de pelfa
i al sinuós camí de tornada...

Rostre de cua
de sargantana

La mar
s’asseca del xàfec
amb tovalloles de por
[i apareix]
és l’ampolla de les mil
[promeses]
- no eren ni claus, ni golfes-
ni tan sols el bagul
d’atzavara,
és una centella noctàmbula
a mig vol,
ascendent, giravolta
i s’amaga
sota l’ala d’un mussol,
i es canvia l’ull de vidre
[cronoscopi]
atzabeja,
i encara que la mar s’obre
com una ferida grana
i xiscla per engolir la perla,
allà resta, sempre més
estrellada contra el temps
[i estrella]
dels moments,
les paraules que remenaven
als talons, com
pessigolles celestes de desig,
han quedat soldades
a la cua inerta
d’aquella sargantana.


Pau Moré, 24 d'Abril de 2007

2 comentaris:

** ha dit...

paraules que suren i..

mencanten.

sargantana ha dit...

ostres. que be sapiguer expresar.se aixis...em fa enveja
escolta...que em deixaries el teu poema per el meu blog? es molt adient....m'agradaria que el visitesis i em diguesis quelcom...
fins aviat...
sargantanaingica