dilluns, 5 de gener del 2009

Cavalgada



I jo em pregunto:

-Què en fan de totes les cartes de tots els nens i de tots els seus somnis?

d'aquests petits somnis de joguina,

què en fan

potser les vénen a les empreses per fer estudis de mercat
o potser les utilitzen per fer paper d'empaquetar regal
reciclat sí
potser les cremen perquè el tren de mitjanit arribi més lluny
potser algú se les llegeix
i després de convertir-se en Peter Pan
-i emparaular l'illa de "Nunca jamás" a una famosa promotora d'hotels de luxe
i modernitat paradisíaca-
desapareix

Hi havia un nen que ho sabia això,
i ara ho entenc,
ho sabia això de les cartes i sempre escrivia

"Jo només vull que em contestis, siguis qui siguis, vull que em contestis"

res més

i ara ho entenc perquè trencava la guardiola, religiosament, cada
5 de Gener, comptava els diners, gastava els estalvis en caramels
i els llençava,

"perquè m'agrada més repartir que rebre"

i sí, ho deia en tots els sentits,

i ara potser ho entenc millor, allò que deia

"els reis de veritat no van amb carrossa, mare, ni passen davant d'una multitud que els espera, no, els reis de veritat no van amb carrossa"